neděle 12. února 2023

Mediátorka Atlantidy

Podtitul:                Povídky z rafaelovského světa
Autor:                     Renata Štulcová
Vydání:                  Renata Štulcová, 2022
Počet stran:          63
Vazba:                    e-book
Přečteno:              2023

Obsah:

Pro fanoušky série Rafaelova škola vydala autorka knihu povídek z dob, které Rafaelce předcházely před miliony eónů (věků), kdy na zemi existoval jen jediný kontinent - Atlantida. Jejich hrdinkou je Mani, prvorozená dcera královny víl Aine. Povídky na sebe nenavazují, přibližují nám různé okamžiky ze života v Atlantidě před tím, než byla zničena. Některé dovysvětlují věci zmíněné v sérii Rafaelky, jiné možná budou zmíněny v dalších dílech. Přesto se domnívám, že knihu  si může přečíst každý, aniž by musel číst i Rafaelku. Autorka knihu čas od času doplňuje o další povídky.

Povídky:
  • Plody dryádích matek
  • Koruna královny víl a elfů
  • Zrod mediátorky Atlantidy
  • O vavřínový věnec
  • Labyrint do nicoty
  • Odstraňte zrcadla
  • Cheironova geografie
  • V Zelené kapli za zimního slunovratu

Ukázka:

A teď zavírá oči a staví si na snové hladině kolem sebe v myšlenkách sluncem prozářený altán. Postupuje systematicky, jak ji to maminka naučila. Začíná pěkně napravo, soustředí se na detaily a vykresluje jich dostatek na to, aby se další detaily vystavěly samy. Skládá jednotlivé sloupy, na ně střechu, nechává po sloupech šplhat liány, uvnitř altánu vytváří v představách bílá kovaná křesla a stůl. Kolem nechává trávu růst a smrky ohraničují celou scénu v povzdálí. Mani si vytváří vůně trávy a lesa a také vůni čokolády v šálku na stole. A zvuky z trávy a z lesa. A pak si představuje, jak sama sedí v altánu a dotýká se prsty opěradla křesla. Slyší vodu plynout a do očí se jí od hladiny odráží třpytivá zrcátka slunečních paprsků. Na stole před sebou má vázu s narciskami tak jemně a něžně vonícími. Náhle se před ní, v její vlastní iluzi na snové hladině zjevuje malý elf s oranžovo černými křídly. Adhiraj. Je rozcuchaný, jako kdyby se právě probudil. „Co tady děláš?“ leká se ho. „Jdu si sem hrát a koukám – ty najednou tady,“ odvětí jí kamarád. „Jaké najednou?“ brání se Mani. „Já sem chodím často.“ „Já taky,“ kulí na ni Adhiraj oči. Mani krčí nos a ukazuje na něho prstem. „A že jsem tě tady nikdy předtím nepotkala.“ „Protože-“ Adhiraj je zmatený. „Jak to, že jsi mi tedy vlezl do iluze?“ rozčiluje se dál Mani. „To je moje iluze, to tys mi sem vlezla,“ hájí se Adhiraj. „Ne ne,“ pohazuje Mani hlavou, „tenhle altán si vysnívám odjakživa.“ „Já taky.“ „Úplně stejný?“ pochybuje Mani. „A jaktože jsi mi to nikdy neřekl?“ Malý elf už je z vyšetřování kamarádky naprosto odrovnaný a vyhrkne: „Pojď si představit šachy. Zahrajeme si.“

Hodnocení:                            ★★★☆☆

Když jsem začala číst osmé pokračování Rafaelovy školy, narazila jsem na zmínku o tom, že Mani byla mediátorkou Atlantidy. Vůbec celý tento díl se točí kolem Mani a tak je asi pochopitelné, že jsem se o ní také chtěla více dozvědět. Vzpomněla jsem si, že mám tuto knížku už nějaký čas staženou a pustila se do ní. Sice jsem asi čekala o trochu víc, ale i tak se mi líbila. 


Další knihy autora:

Žádné komentáře:

Okomentovat