neděle 19. dubna 2020

Rafaelova škola: Vlasy dryád


Série:
                Rafaelova škola - 5. díl
Autor:               Renata Štulcová
Ilustrace:
         Jarmila Marešová
Vydání:             Maitrea - 2018
Počet stran:     671
Vazba:                měkká, brožovaná
Přečteno:          2019

Obsah:

Marina studuje již pátým rokem přírodovědné gymnázium s názvem Rafaelova škola. V tomto ročníku se mění v dryádu - napůl člověka napůl strom. Většinu roku stráví třída v Itálii. Do děje vstupují nové postavy a Marina má další velkou lásku. Otázkou je, zda je to konečně ten pravý. Její tajemný nepřítel na ni uvrhne strašlivou dryádí kletbu, která ji málem stojí život. Ale nebojte, všechno nakonec dobře dopadne.

Ukázka:

Najednou ale Marina pocítila závan dávného vzduchu. Zamrazilo ji. Strachem naprosto ztuhla. Podobný závan dávného vzduchu už jednou pocítila. Při metamorfóze, když se v jejím rodném lese snažili fanatičtí kentauři překročit kruh uzavřený králem lesa. Ten kruh, který ji měl chránit. Teď kolem ní žádný ochranný kruh není...
Stromy začaly vysílat varovnou energii, kterou vnímala dryádími smysly. Přes mycelium pod zemí a skrz kořeny stromů se k ní dostaly obrazy, které ukazovaly, jak se parkem pohybují ozbrojení kentauři s tvářemi bez jakékoliv mimiky. Tu z tratili během nekonečných věků, po které sloužili jediné myšlence: zachovat nedotknutelnost Kentaurionu.
Jsou tady! Moji vrazi!

Hodnocení:            ★★☆☆☆

Konečně se mi dostal do rukou pátý díl série Rafaelova škola. Je to více než pět let od doby, kdy jsem přečetla první díl a musím přiznat, že některé souvislosti s minulými díly mi už začínají unikat. Předchozími knihami jsem byla nadšená, o to víc pro mě byly Vlasy dryád zklamáním. Proti předchozím dílům mi připadají dějově plytké, a to navzdory tomu, že do příběhu vstupují nové postavy (noví spolužáci) a navíc se téměř celý děj odehrává v Itálii. Vše se převážně točí kolem nového spolužáka Rowana, další velké lásky Mariny. Po celou dobu však Marina stejně jako čtenáři tápou, zda je jejich láska vzájemná. Po přečtení několika kapitol jsem si začínala připadat, jako když odtrávám lístky akátu se slovy: "Má ji rád, nemá ji rád..." V podobném duchu se totiž nesly Marininy úvahy. I přes všechny zmíněné nedostatky jsem ráda, že jsem knihu přečetla, domnívám se, že bez této knihy bych dalším dílům rozuměla ještě méně.
Zdroj: http://kerria.pise.cz/684-rafaelova-skola-vlasy-dryad.html



Další v sérii:
Další knihy autora:

Žádné komentáře:

Okomentovat