neděle 5. prosince 2021

Rafaelova škola: Pokladnice kentaurů

Série:
                     Rafaelova škola
Autor:                    Renata Štulcová
Ilustrace:             Jarmila Marešová         
Vydání:                 Maitrea, 2020
Počet stran:         507
Vazba:                    e-book
Přečteno:              2021

Obsah:

Další ročník studia stráví Marina v pro ni nebezpečném Kentaurionu. Vzájemné sympatie s králem kentaurů Arthosem ohrožuje prastaré tabu, byť ani jeden z nich nikdy nepřekročil hranici přátelství. Navíc, Marina má přece svého Rowana! Ale vysvětlujte to tajemnému fanatickému ochránci tabu, který je ochoten obětovat nejen Marinin život, ale i ten svůj, aby krále před ní ochránil. 

Ukázka:

Marina už začínala mít pocit, že to celé překvapení byla jen záminka, aby ji královna vytáhla pochodovat palácem, když vtom zahnuly do malé komnaty a Marina ucítila kočky. Opravdové kočky, ne elementály. V komnatě plné kočičích prolézaček a stromů spatřila tři koťata stejně chlupatá a mourovatá, jako byla ona sama.
Bastet mňoukla a z horních pater stromů slezla ještě další dvě.
"Jejich matka je moje nesmírně inteligentní kočka Desdemona, je znovu březí a koťata už nechce vychovávat. Jsou to vílí kočky, stejně jako je Čert vílím psem. Než je rozdám tak, kde jsou třeba, nabízím je tobě, protože tyhle kočky milují vodu, jsou přesně pro tebe, labutí vílu. Jdi mezi ně, zamňoukej na ně, jak jsem tě cestou sem učila. Které kotě si tě vybere, bude tvoje. Jste stejné plemeno."

Hodnocení:                ★★★★☆

Zatímco první polovina série mě doslova nadchla z té druhé jsem poněkud zmatená. Těžko říct, jestli je to tím, že jsem autorku objevila celkem pozdě a tak jsem mohla první díly číst v poměrně rychlém sledu za sebou, zatímco na ty další jsem si musela dlouho počkat a spousta událostí, informací, vazeb mezi jednotlivými postavami i náznaků věcí příštích se mi mezitím vykouřilo z hlavy a já vlastně při každém dalším díle tápala a občas nechápala, která bije. Podobně to bylo i s Pokladnicí: Spousta narážek na minulé díly. Od těch předchozích ji také výrazně odlišuje to, že tato kniha nemá konec. Zatím v každé knize byl příběh uzavřený, ukončený. O věcech, které jsme se nedozvěděli, bylo od začátku jasné, že se vyřeší až v posledním díle. Ale toto? Jako by se na to autorka v půlce vykašlala! Marina nestačila rozluštit knihu, kterou dostala a objevit tak její poselství. Sice jsme se dozvěděli, kdo jí ji vzal (nebudu prozrazovat) ale ne proč to udělal? Ani nestačila uklidit kumbál, jak jí přikázal bílý had (co tam asi měla najít?). Nedostali jsme odpověď na to, kdo a proč se vloupává do skříněk. A spousta dalšího... Nyní mám víc otázek než jsem během četby dostala odpovědí. Krom toho je Marina v knize hodně upozaděná. Pod záminkou její ochrany za ni všechno řeší ostatní. Kniha se četla lehce, byla zajímavá, ale po jejím přečtení už nejsem ani tak zvědavá, jak to všechno dopadne. Spíš mi běží hlavou: "Ještě poslední díl a budu to mít konečně za sebou."


Další v sérii:

Další knihy autora:

Žádné komentáře:

Okomentovat