neděle 4. dubna 2021

Romeo a Julie


Originální název:
        Romeo and Juliet
1. vydání:                        1595
Autor:                             William Shakespeare
Překlad:                         Erik A. Saudek
Vydání:                          Československý spisovatel 2018
Počet stran:                  155
Vazba:                            pevná, vázaná
Přečteno:                      1987

Obsah:

Nesmrtelný příběh lásky dvou mladých lidí pocházejících ze vzájemně znesvářených rodů. Teprve smrt obou milenců přiměje rody ke smíření.

Ukázka:

Ach, ona teprv učí zářit svíce.
Jak v uchu černochově náušnice
žhne z tváře noci její spanilost,
nad lidský pomysl i nad žádost.
Jako když holubička k vranám sedne,
tak jiných krása vedle její bledne.
Až dotančí, k ní přistoupím a v reji
má ruka posvětí se stiskem její.
Že jsem kdy miloval? Ach ne,ó ne!
Já krásu neznal do dnešního dne.

Hodnocení:            ★★★★★

Divadelní hry bývají na čtení těžší. Ani Romeo a Julie není výjimkou. Hodně záleží na překladu a že jich v případě této knihy je dost. Já měla to štěstí, že jsem knihu poprvé četla v pěkném překladu, takže se mi skutečně líbila. Pět hvězdiček nedávám kvůli Shakespearovi (abych vypadala jako vzdělanec), ale protože mi kniha stála za opětovné přečtení. Když jsem však později četla jiné vydání, už to tak pěkné nebylo, verše byly kostrbatější. Asi nejslavnější a nejznámější je "balkonová scéna", já si však pro ukázku vybrala jiný snad méně známý úryvek.


Další knihy autora:

E-book zdarma: ke stažení ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat