neděle 25. října 2020

Rafaelova škola: Písně sirén


Série:
                 Rafaelova škola
Autor:                Renata Štulcová
Ilustrace:          Jarmila Marešová
Vydání:              Maitrea - 2019
Počet stran:      668
Vazba:                měkká, brožovaná
Přečteno:          2020

Obsah:
Další rok na Rafaelově škole prožívá Marina jako siréna - bytost napůl lidská napůl ptačí. Seznamuje se tak se světem ptáků. Příběh začíná dost dramaticky a vlastně se ani hned nedozvíme, co tak závažného se stalo. To se dozvídáme teprve postupně společně s Marinou. Událost poněkud komplikuje další těžký úkol, který musí Marina splnit. Nebudu víc prozrazovat, přišli byste o zážitek z knížky.

Ukázka:

Nemůžu se tomu bránit, je to ohromující pocit být labutí, uvědomila si Marina, když podléhala labutím genům a svět pro ni získal jinou perspektivu. K vodě měla blíže, lákala ji, aby se na ni položila. Znovu protáhla křídla, zmatená nevěděla, co dál.
Pojďte, Marino, slyšela v mysli Ealu: Labutí kruh na nás čeká. Zažijete s námi krásné chvíle.
Marina za Ealou vklouzla na hladinu bazénu. Svět se zhoupl, srovnal a už jí Eala ukazovala, jak ve vodě pohybovat nohama jako pádly.
Jsem neobratná, přiznala si Marina, když náhle veškerý její pohyb po vodě závisel na kormidlování nohama. Ne, nejsem neobratná, jsem rozdvojená, došlo jí vzápětí. Vnímám obě svá těla, to lidské i to labutí a mate mě, že teď nemohu plavat rukama a nohama.


Hodnocení:            ★★★★☆

Po zklamání z "dryád" jsem měla trošku obavy se do ní pustit. Ale jsem zvědavá, jak nakonec celý ten příběh dopadne, takže jsem obavy hodila za hlavu a začetla se. Netuším, co bylo příčinou minulého autorčina "úletu", ale tentokrát to byla zase stará dobrá Rafaelka, tak jak jsem na ni zvyklá. Zajímavá, tajemná, napínavá... 


Další v sérii:
Další knihy autora:

Žádné komentáře:

Okomentovat