neděle 6. září 2020

Červenomodrý Metuzalém


Originální název:   
Der blaurote Methusalem
Autor:                        Karel May
Překlad:                    Milan Korejs
Ilustrace:                    Josef Novák
Vydání:                       Albatros - 1970
Počet stran:                342
Vazba:                        měkká, brožovaná
Přečteno:                    1998

Obsah:

Prostřednictvím tohoto románu nás autor zavede do vzdálené Číny, kam se hlavní hrdina s přezdívkou Červenomodrý Metuzalém vydává společně se svým sluhou a psem. Při hledání ztraceného přítele zažívá nejedno dobrodružství v této exotické zemi s pro nás podivnými zvyklostmi a rituály té doby.

Ukázka:

Podprefektovou tváří se mihl jemný úsměv: velmi dobře pochopil, jak to Metuzalém míní, nedal však na sobě nic znát. V dobré míře přisedl ke stolu, požádal o dýmku, šikmooký sluha mu zažehl dlouhou porcelánovou faječku a na pánův pokyn neslyšně odešel, aby chránil vznešenou společnost před sebemenším vyrušením.
Metuzalém byl přesvědčen, že teď se konečně tchung-č' rozhovoří o tom, zda mluvil se zadrženými a vymyslel-li nějaký šikovný plán. Zklamal se však; podprefekt Čou začal znovu, jako by se nechumelilo, o poříčním inspektoru Jangovi.




Hodnocení:                ★★★☆☆

Jako milovník Mayovek jsem byla ráda, že se mi konečně kniha dostala do ruky. Byla jsem však celkem zklamaná, měla jsem asi jiná očekávání. Rozhodně to nebylo mým věkem, protože v té době jsem se četla i další Mayovky, které dříve nebyly u nás dostupné a většina se mi líbila. Toto je spíš takový průměr. 


Další knihy autora:

1 komentář: