neděle 21. února 2021

Číča: životopis kočky

Originální název:
               Tsi-Tsa
Autor:                                    George Mikes
Překlad:                                Eva Marxová
Ilustrace:                              Zdeněk Netopil
Vydání:                                  Svoboda 1996
Počet stran:                         104
Vazba:                                   pevná, vázaná
Přečteno:                             2021

Obsah:

Vypravěč původně žádnou kočku neměl a ani po ní nijak netoužil. Ovšem, když k němu občas zavítala, nebyl necita a nakrmil ji. Tak se stalo, že si ho kočka oblíbila a nastěhovala se k němu, bez dovolení, bez jeho souhlasu. A on si na ni za čas zvykl a oblíbil si ji. 

Ukázka:

Přesto jsem si položil otázku: Co jsem to za netvora? Zprávu o smrti B. jsem přijal s konvenční rezervovaností; nepropadal jsem nepřiměřenému citu při pomalém, bolestném umírání své sestry. A teď, v pětašedesáti, pláču nad smrtí či zmizením kočky, původně jen mé půlkočky.
Rozzuřil jsem se na sebe. Ne, nejsem netvor. je to horší - jsem pitomec. Vždycky mě pobuřovaly sentimentální žvásty o kočkách. Dělával jsem si legraci, pohrdavé šoufky o bláznivém anglickém zbožnění koček, a teď se chovám... Kdyby mi tohle o mně někdo vyprávěl, odmítl bych mu věřit.


Hodnocení:                ★☆☆☆☆

Tato knížka pro mě byla zklamáním. Očekávala jsem historky ze života kočky, případně ze života s kočkou. Místo toho jsem dostala psychologický rozbor vypravěčových pocitů a vnitřních úvah nad tím, že se k němu kočka nastěhovala, později se ztratila a zase našla... Sem tam to bylo obohacené nějakou drobnou  historkou ani ne moc vtipnou nebo zajímavou. Při čtení jsem pořád čekala, že už se konečně něco bude dít a najednou byl konec a nic se nedělo. Pro mě ztráta času, naštěstí to nebylo moc dlouhé.

1 komentář:

  1. Knížku neznám, ale podle popisu bych očekávala, že to bude vyprávět přímo kočka. To by bylo určitě zajímavější :-)

    OdpovědětVymazat