neděle 2. dubna 2023

Robinson Crusoe

Originální název:
       Robinson Crusoe
1.vydání:                        1719
Podtitul:                        Život a podivuhodné
                                            příběhy námořníka z Yorku
Autor:                             Daniel Defoa
Překlad:                         Albert Vyskočil
Ilustrace:                       František Tichý
Vydání:                           Mladá fronta, 1968
Počet stran:                  280
Vazba:                            pevná, vázaná
Přečteno:                      1983

Obsah:

Mladý Robinson má neklidnou, dobrodružnou povahu. Život obchodníka, jako je jeho otec, mu připadá příliš nudný. A tak jednoho dne bez rozloučení opustí rodný dům a vydá se na moře. Zažije při tom rozličná dobrodružství a nakonec jako jediný přežije ztroskotání lodi. Moře ho vyplaví na pustém ostrově. Jeho přežití závisí jen na jeho vlastních schopnostech. 

Ukázka:

Na této zpáteční cestě vyslídil můj pes malé kozle a chňapl po něm. Ale já přiskočil a vyprostil jsem je živé z jeho zubů. Těšil jsem se, že si je odvedu domů, neboť jsem často zatoužil polapit jedno nebo dvě kůzlata a založit si chov ochočených koz, který by mi skýtal obživu v čase, kdy již nebudu mít střelivo. Uvázal jsem kozle na provázek spředený z několika konopných vláken, jež jsem vždy nosil s sebou, a nikoliv bez nesnází dovedl jsem je až do besídky. Tam jsem je zavřel a pospíchal k domovu, kde jsem již přes měsíc nebyl.


Hodnocení:                    ★★★★★

Přemýšlím, jaký vůbec má smysl psát recenzi na tuto knihu. Je vůbec někdo, kdo to nečetl? Samozřejmě, že jsou i takoví, ale ti obvykle nečtou nic a tudíž je ani nějaká recenze nebude zajímat. Já knihu četla už hrozně dávno, jako dítě a byla jsem z ní nadšená. Tedy až potom, co jsem se prokousala začátkem, který mi až tak úžasný nepřipadal a vlastně si ho už ani moc nepamatuju. Ale od Robinsonova ztroskotání na ostrově jsem se od ní nemohla odtrnout. 


E-book zdarma: ke stažení ZDE

Další knihy autora:

Žádné komentáře:

Okomentovat