neděle 22. května 2022

Dva divoši

Originální název:          Two Little Savages
Autor:                                Ernest Thompson Seton
Překlad:                            Libuše Bubeníková
Ilustrace:                          Ernest Thompson Seton
Vydání:                              Albatros, 1983
Počet stran:                     384
Vazba:                                měkká, brožovaná
Přečteno:                          1989

Obsah:

Dva divoši, jsou vlastně dva chlapci, kteří prázdniny tráví hrou na indiány. Ale není to jen hra, oni se snaží napodobit život indiánů se vším všudy. Takže si ušijí a postaví týpí, vyrábějí různé nástroje, učí se rozdělat oheň, stopovat, střílet z luku a další indiánské dovednosti. A i když je to vlastně jen hra, zažívají při ní stejná dobrodružství, jako by to bylo doopravdy.

Ukázka:

Protože při posledním honu nikdo jelena nenašel, Guy měl právo opět jej ukrýt.
Udělal velmi klikatou stopu a jelena velmi pečlivě skryl, takže chlapci skoro do jelena vrazili, než ho uviděli patnáct metrů před sebou. Sam zaznamenal deset bodů za nález. Vystřelil a nezasáhl. Pak Yan postoupil o pět kroků a vystřelil tak ukvapeně, že také minul. Teď měl Guy vystřelit z pěti metrů, a tu ovšem zasáhl jelena do srdce. Řada po sobě jdoucích vítězství mi tak stoupla do hlavy, že div nepukl pýchou, a jeho vychloubání překročilo veškeré meze. Ale teď se ukázalo, že přiblížení k jelenu musí mít nějakou hranici. Tak si vytvořili nové pravidlo: "Nepřibližovat se víc než na patnáct kroků."
Jak si hráli, hra se rozvíjela. Nápadně se podobala skutečnému lovu.

 

Hodnocení:                    ★★★★☆

Knihu jsem četla kdysi dávno a to na dvakrát. Poprvé (to mi bylo asi 12 let) jsem ji odložila, protože mě nebavila. A to jsem v té době měla už dávno přečtené různé Mayovky a jiné dobrodružné knížky. Vrátila jsem se k ní znovu asi v šestnácti letech, když jsem předtím přečetla jinou autorovu knihu, a sice Rolfa Zálesáka, který mě naprosto uchvátil. I podruhé mě dalo hodně práce se dostat přes první část, kdy Yan, coby městské dítě utíká ve volných chvílích do údolí za městem a celkem nešikovně se sám pokouší napodobovat oblíbené romantické hrdiny. Když jsem však tu první část doslova přetrpěla, byla jsem odměněna. Zbytek knížky jsem už nadšeně hltala a nemohla se od čtení vůbec odtrhnout. 


Další knihy autora:
  • Rolf Zálesák
E-book zdarma: ke stažení ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat