neděle 19. června 2022

Lískový les

Originální název:            The Hazel Wood
Série:                                   Lískový les
Autor:                                  Melissa Albert
Překlad:                              Alžběta Řeřichová
Vydání:                               Omega, 2018
Počet stran:                       432
Vazba:                                 pevná, vázaná s přebalem
Přečteno:                           2022

Obsah:

Sedmnáctiletá Alice žije s matkou celý život na cestách. No, jak si sama uvědomuje, spíš na útěku před fanatickými fanoušky její babičky, autorky temných pohádek a příběhů, která žije v ústraní v Lískovém lese. Alespoň tak to tvrdí její matka. Brzy se však má ukázat, že všechno je trošku jinak. Když její matka zmizí, vše nasvědčuje tomu, že byla unesena. Alice hodlá udělat pro její záchranu a návrat domů cokoliv. Vždyť nikoho jiného na celém světě nemá. A tak nedbá vzkazu, který jí matka zanechala: "Drž se dál od Lískového lesa!" a vydává se na cestu právě tam, protože doufá, že tam nalezne nějaké vodítko, možná i svou mámu...

Ukázka:

Uraženě jsem pokrčila rameny a sotva postřehnutelně jsem přikývla. Její oči žhnuly jako dva uhly a já jsem si dál netroufla cokoli namítat.

Přesně v ten moment jsem pochopila, že tohle neustálé putování a spaní pod cizí střechou mamku taky nijak zvlášť netěší a moje rozmary a hysterie kvůli bonbonům jí to zrovna dvakrát neulehčují.

Tohle nové zjištění mě na jednu stranu poměrně vystrašilo, ale na tu druhou jsem cítila, že k sobě máme zase o něco blíž. Byly jsme jako dva psanci, kteří musí čelit nepřízni osudu a na celém světě mají jen jeden druhého.

Během kodrcání po hrbolatých silnicích jsem začala o všem přemýšlet a napadlo mě, jestli se nám všechna ta smůla a příkoří nedějí z nějaké důvodu kvůli mě. Ella byla na rozdíl ode mě milá a přátelská a ostatní jí měli tak nějak přirozeně a sami od sebe rádi.  



Hodnocení:                    ★★★☆☆

Neotřelý děj, napínavá zápletka, sympatická hrdinka... Bohužel zpracování poněkud pokulhává. Nevadilo by mi, že jsem musela jednotlivé stopy odkrývat spolu s hrdinkou a stejně jako ona jsem neměla tušení, kam se bude příběh dál ubírat. Naopak, ta naprostá nepředvídatelnost děje se mi líbila. Mám už toho načteného spousty a tak mě máloco v ději dokáže překvapit. Tato knížka je v tomto směru výborná. Na druhou stranu je tam spousta věcí nedořešená, nedotažená do konce. Navíc autorka až příliš vykresluje různá bezvýznamná setkání Alice s dalšími postavami, která děj nikam neposunují. Ti lidé Alici nic podstatného neřeknou, neporadí, neublíží ani nepomůžou... Prostě se jen náhodou potkají, pozdraví a rozejdou. Po přečtení jsem byla zmatená. A nemyslím si, že by mi opakované čtení knihy pomohlo příběh lépe pochopit. Měla jsem pocit, že v něm chybí nějaké stránky. Jakoby si autorka sama s nastíněnými zápletkami nevěděla rady a tak je raději bez jakéhokoliv vysvětlení opouštěla.


Další v sérii:
  • Noční kraj
Další knihy autora:

Žádné komentáře:

Okomentovat