neděle 6. března 2022

Báječná léta s Klausem

Autor:
                        Michal Vieweg
Vydání:                      Petrov, 2002
Počet stran:             216
Vazba:                       pevná, vázaná, s přebalem
Přečteno:                 2019

Obsah:

Kniha je velmi volným pokračováním knihy Báječná léta pod psa. Děj se odehrává zhruba 10 let potom, co jsme Kvida opustili. Nyní je Kvido rozvedený, poznává i jiné ženy, žije v Praze a živí se jako autor na volné noze. A nesnáší Václava Klause! O tom to celé je. Protože Kvidův dědeček zase Klauze bezmezně obdivuje, stávají se rodinná setkání místem ostrých výměn názorů. 

Ukázka:

"Existuje něco trapnějšího než právník v zemi, kde se nelze dovolat práva?" rozčilovala se onoho pondělního rána, když nasedala do auta. "Tohle už tu přece bylo!"
"Nepřeháněj," poznamenal Kvidův otec.
"Já nepřeháním. Měla bych se stydět za to, že jsem právník!"
Rozevřela si na klíně kožené desky s poznámkami k případu, ale vzápětí je prudce zavřela.
"Táta se musí obracet v hrobě," dodala při vzpomínce na dědečka Jiřího.
"Klid," řekl Kvidův otec. "Děláš maximum. Jseš dobrá. Máš výsledky. Tak co?
Na rozdíl od ní měl toho rána výtečnou náladu.

Hodnocení:                        ☆☆☆☆☆

Viewegův styl mi prostě nesedí. A nebudu tvrdit něco jiného, jen abych vypadala chytře a sečtěle. Je to už jeho třetí kniha, kterou jsem přečetla a všechny byly pro mě utrpením. Pořád jsem doufala, že se časem chytnu. Přece není možné, abych mu nepřišla na chuť, když všichni kolem mě jsou z něho doslova na větvi a čtou od něj všechno, prakticky hned, jakmile se to objeví na pultech. Já k jeho fanouškům rozhodně nepatřím a zřejmě už mu další šanci nedám. Život je příliš krátký na to, abych jej trávila nad knihami, které mě nebaví a ani mi nic nedávají. 


Další knihy autora:
  • Báječná léta pod psa
  • Výchova dívek v Čechách
E-book zdarma: ke stažení ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat