neděle 29. srpna 2021

Už nejsem vaše dcera

Originální název:
        Ich bin nicht mehr eure
Autor:                              Karin Jäckel, Monika B.
Překlad:                          Milan Navrátil
Vydání:                            Knižní klub 1993
Počet stran:                   295
Vazba:                             pevná, vázaná
Přečteno:                       1993

Obsah:

Na venek normální, slušná a spořádaná rodina. Ale za zavřenými dveřmi se odehrává něco nepředstavitelného. Dceru Moniku od malička zneužívá vlastní otec, později i starší bratři. Její matka ji navíc prodává i dalším mužům. Teprve sebevražda mladšího bratra pomůže Monice se z toho pekla dostat.

Ukázka:

Lidský pud sebezáchovy je tak silný, že když si v situacích, ohrožujících další existenci člověka, neví rady rozum, hledá podvědomí možnosti záchrany. Jednoho dne jsem instinktivně pochopila, že je pro mne bezpečným místem nemocnice. Přišla jsem na to, že kašel se může stát svého druhu záchranou.
Už ani nevím, kolikrát jsem zakotvila v nemocnici se záškrtovým kašlem, se zánětem mandlí a polypy a nejrůznějšími poraněními hlavy. Jisté je, že rány na hlavě jsem si způsobovala sama. Prostě jsem šla hlavou proti zdi - s rozběhem jsem bouchla hlavou do stěny. Kdyby mě přitom někdo sledoval, asi by nevěřil vlastním očím. Je snad normální, když si dítě o vlastní vůli způsobí krvavé boule a ani přitom nemukne?

Hodnocení:                ★★★★☆

Těžko chápu, že jsem knihu dokázala přečíst. Rozhodně je to to nejhnusnější a nejnechutnější, co jsem kdy četla.  Opravdu silný příběh a já nechápu, jak je vůbec možné, že Monika už dávno sama neskončila se životem. Zřejmě díky tomu, že Monika zpracování svých vzpomínek svěřila spisovatelce, je to celé napsané takovým způsobem, že většina lidí nedokáže knihu odložit. 

Žádné komentáře:

Okomentovat