neděle 24. ledna 2021

111 míst v Brně, která musíte vidět


Autor:
                Stanislav Biler
Vydání:             2020 - Paseka
Počet stran:     240
Vazba:               měkká, brožovaná
Přečteno:         2020

Obsah:

Netradiční průvodce po Brně. Odráží se v ní autorovy preference, jeho výběru dominuje architektura 20 století, různé občerstvovny a parky. Kromě nových a opravených památek tu najdete také budovy, které kdysi něco znamenaly, dnes však chátrají a zřejmě brzy z mapy Brna zmizí docela. Autorův osobitý styl se špetkou sarkasmu a hrstí lásky k Brnu je zajímavou kombinací, která také tak nějak ke koloritu města a jeho obyvatel patří.

Ukázka:

Město vypsalo výběrové řízení na provoz plovárny, ve kterém zvítězil ten nejpompéznější návrh. Vítězná firma Riviéra Brno slíbila vybudovat na místě obrovský aquapark s delfináriem. Dopadlo to jako skoro všechno v devadesátkách.
Firma na nic takového neměla peníze, areál byl uzavřen a dlouho chátral. Místo delfínů se v něm proháněly žáby. 


Hodnocení:            ★★★★☆

Knížka má své mouchy, ale přesto se mi celkem líbila. Překvapilo mě, jak se Brno za těch 20 let, co jsem se odstěhovala, změnilo. Přibylo mnoho nových atrakcí, některé památky jsou opravené, jiné zbourané, přibylo několik nových míst, která stojí za návštěvu. Brno je moje srdeční záležitost. Doslova je miluju. A i když většinu těch zmíněných památek nemám v úmyslu navštívit, tak jsem ráda, že jsem se o nich mohla dozvědět. Z knihy čiší láska k Brnu a to úplně stačí, aby si ji podobně "postižení" zamilovali.

2 komentáře:

  1. Tuhle bych si i pořídila, Brno mám ráda, i když mi ten vztah kazí místní radní se svými kokotskými nápady, ale Brno za to nemůže, žejo. Upoutalo mě, jak o knize píšeš, jak píšeš o tom, jak je napsaná, plus fotky, které možná budou opravdu jen vzpomínkou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I když Brno bude pořád mým starým domovem, dnes už ho vidím skutečně spíš jako turista. 20 let odloučení se na našem vztahu podepsalo. Na knížce se mi líbí právě to, že zachycuje i místa, na která si za pár let už vůbec nikdo nevzpomene, protože jednoduše z mapy města úplně zmizí a nahradí je něco nového.

      Vymazat