neděle 6. prosince 2020

Šel malíř chudě do světa


Autor:
                  Jaroslav Seifert
Ilustrace:            Mikoláš Aleš
Vydání:                Albatros - 1987
Počet stran:        96
Vazba:                  pevná, vázaná s přebalem
Přečteno:            2020

Obsah:

Co napsat?... Je to sbírka básní, při jejichž tvorbě se básník nechal inspirovat obrázky Mikoláše Alše.

Ukázka:

Já šel jsem jednou domů z pouti
a zvonil zvonek stříbrný.
Chtěl jsem si růži utrhnouti,
popíchal jsem se o trny

A přec mi vždy tak milá byla
ta sladká růže šípková.
Navždy mi dětství ovroubila
na stráních mého domova.

Můj bože, kolik svěží krásy
dal jsi té růži do plátků!
Zlatohlávek si zdřímnul asi
v pootevřeném poupátku. 


Hodnocení:                ★★★★★

Verše jsou určené spíše dětem, ale myslím, že i dospělým mají stále co říct - přinejmenším mu to dětství připomenou. Jsou jednoduché, rytmické, dobře se to četlo. Překvapilo mě, že ani jednu z těch básní jsem neznala, nějak se nám do čítanky nedostaly. Líbily se mi a dost pravděpodobně si knížku někdy znova přečtu. Věřím, že i podruhé, potřetí... mi bude mít co říct.

Žádné komentáře:

Okomentovat