neděle 31. května 2020

Moudří blázni


Vydání:
                Albatros - 1987
Počet stran:        219
Vazba:                  měkká, brožovaná
Přečteno:            1984

Obsah:

Jedná se o výbor z děl různých autorů. Seznámíme se s největšími šprýmaři a taškáři: Enšpígl, Kacafírek, Bratr Paleček, Švejk, Nasredin... Ale i s hloupý Honza a jemu podobní chytráci z cizích pohádek. V závěru najdeme několik žertovných básní s bláznivým textem.

Ukázka:

Tma jak v pytli, měsíc svítil,
luh se sněhem zelenal,
kočár se jak ďábel řítil
hezky zvolna podle skal.

Cestující vsedě stáli,
mlčky v živém hovoru,
zastřelený zajíc v dáli,
běžel z vršku nahoru.

Na své fialové truhle,
celé pěkně zelené,
černý blondýn hleděl ztuhle,
na to zvíře střelené.

Hodnocení:                ★★★★☆

Knihu jsem četla hodně dávno, jako dítě. Byla úžasná a bylo to mé první seznámení s některými z jejích hrdinů. Později jsem četla knihy z nichž byly vybrány ukázky. Při čtení jsem se bavila a když jsem na knížku později natrefila v antikvariátu, koupila jsem si ji. 

Žádné komentáře:

Okomentovat