neděle 6. února 2022

Hana Podolská ve víru dějin

Autor:
                            Naďa Dubcová
Vydání:                         Akcent, 2017
Počet stran:                112
Vazba:                           pevná, vázaná
Přečteno:                     2022

Obsah:

Životopis naší významné prvorepublikové módní ikony Hany Podolské podaný formou fiktivního rozhovoru a osobní zpovědi. Knihu doplňují kopie dobového tisku, dopisů a další zajímavé materiály, dokumentující její nevšední život.

Ukázka:

Šili jsme v podstatě všechno, i plavky, pyžama, župany, kožichy... Na fotografování modelů do časopisů jsem si zvala jen dobré fotografy. Je pravda, že zpočátku to byl Viktor, vyučený fotograf, ale později, když mě opustil, modely mi někdy fotografoval i pan František Drtikol, jehož práce jsem měla velice ráda, jakožto i jiní fotografové.
Konkurence jsem se moc neobávala, vycházela jsem dobře s majitelkou modelového salonu Roubíček, paní Arnoštkou Roubíčkovou, i s Oldřichem Rosenbaumem. Každý jsme byli na něco větší odborníci, takže jsme prosperovali všichni. Já jsem si mimo šaty velmi potrpěla na dámské kostýmy.

Hodnocení:                ★★★★☆

Za první republiky bylo jméno Hany Podolské pojmem. Každá žena, která něco znamenala, nosila její modely. Podobně jako ona byl i její život neobyčejný. Z chudé dívky, která se vyučila švadlenou, protože studia si rodina nemohla dovolit, se vlastní pílí i talentem vypracovala na majitelku nejúspěšnějšího módního salonu u nás. Cesta k úspěchu nebyla však snadná. Je neuvěřitelné, co všechno dokáže člověk překonat a zvládnout a Haně Podolské toho osud skutečně naložil požehnaně. Způsob, jakým autorka její příběh vypravuje, je příjemný. 


Další knihy autora:

1 komentář: