neděle 16. ledna 2022

Záhada domu Marwicků

Originální název:
           The House Next Door
Série:                                  Strašidelné domy
Autor:                                 Darcy Coates
Překlad:                            Jana Hrdličková
Vydání:                              Fobos, 2021
Počet stran:                      216
Vazba:                                e-book
Přečteno:                          2021

Obsah:

Josefína žije sama, jen s několika kočkami. Dům hned vedle je přinejmenším podivný: zvířata se mu vyhýbají a noví majitelé tam nikdy příliš dlouho nevydrží. Povídá se, že tam straší. Když se do domu nastěhuje stejně stará a stejně osamělá Anna, Josefina se s ní sblíží, dokonce spřátelí. Společně postupně odhalují tajemství strašidelného domu.

Ukázka:

Rozsvítila se další světla, dům se rozzářil jako vánoční stromeček. Kolem okna proběhl muž, jeho tělo jsem viděla jen jako siluetu za závěsy. Na jedné paži nesl dítě a v druhé druhé držel pušku. Hned za ním následovala žena. Podařilo se mi zaslechnout její slova:
"Nech toho... Nech toho, Johne. Nermůžeš se trefit."
Dětský pláč se rozléhal tichem. Postupně přešel v ohlušující křik, v němž ženin hlas zanikl. Sledovala jsem jejich pohyby. Scházeli dolů.
V nápodobě pohybu Marwickovy rodiny jsem se také vydala dolů po schodech, přičemž jsem znovu vytočila číslo tísňové linky. Opět se ozval jen šum. Rozbil se mi snad telefon? Účet jsem zaplatit nezapomněla, to jsem věděla jistě.
Vchodové dveře u Marvicků se rozletěly. Zastavila jsem se v kuchyni a natáhla se přes stůl, abych mohla přitisknout tvář na sklo. Počítala jsem tvary, stíny míhající se v rozsvícených oknech. Dvě velké postavy, tři malé. Celá rodina. Strach mě trochu přešel a já odložila telefon.
"Do auta." Otec postavil na zem dítě, jež dosud nesl na ruce, a pohlédl zpět k domu. Pušku si tiskl k hrudi, jako by to byl spíše štít než zbraň. Viděla jsem, jak se bělmo v jeho očích zablesklo, když si pozorně prohlížel svůj dům.
Nejmladší dítě nepřestávalo kvílet, zatímco se matka všechny tři ratolesti snažila nastrkat na zadní sedadlo. Nepřepásala ani jednoho z nich. "Johne, pospěš si."
Muž šel pozpátku ke straně řidiče a sáhl za sebe, aby si otevřel dveře, dům ani na vteřinu nespouštěl z očí. Viděla jsem jak se plíží dovnitř a slyšela nastartovat motor. Pneumatiky zakvílely na příjezdové cestě, auto vycouvalo a vzápětí už uhánělo ulicí pryč. Divoce sebou házelo ze strany na stranu, muž se nepochybně přes rameno stále otáčel na dům.
Konečně se opět rozhostilo noční ticho.

Hodnocení:                ★★★★☆

Nemám moc zkušeností s horory. Vlastně ani toto mi až tak strašidelné nepřipadalo. Duch, který svou přítomností narušuje soukromí, někdy až obtěžuje, ale nijak neubližuje (tedy většinu času), na mě nepůsobil nijak děsivě. Spíš to bylo dobrodružné pátrání po historii domu a osudech ducha, případně po tom, jak se ho zbavit. Ovšem ke konci to dostalo docela slušné grády - duch se projevil a oběma hrdinkám šlo doslova o život. A také se ukázalo, že nikdy nikdo přesně nemůže vědět, co se odehrává za zavřenými dveřmi. Vše totiž bylo úplně jinak, než se povídalo. Četlo se to dobře, děj pěkně odsýpal, žádné zbytečné odbočky, hrdinky celkem sympatické... Navíc je to ucelený příběh, není žádný důvod pořizovat a číst další knihy ze série. I když, pokud se ke mě dostanou v nějaké akci (podobně jako tato kniha), tak si je ráda přečtu.


Další v sérii:
  • Duch domu Ashburnů
  • Tajemství sídla Craven Manor
  • Duchové rodiny Folcroftů
  • Přízraky domu Carrowů
  • Fantom z Blackwoodu
  • Strašení v Rookwardu
Další knihy autora:

Žádné komentáře:

Okomentovat