neděle 22. listopadu 2020

Moudré z nebe


Podtitul:
            Dětský deníček pro dospělé čtenáře
Autor:                 Richard Skolek
Ilustrace:           Štěpán Janík
Vydání:               XYZ - 2016
Počet stran:       152
Vazba:                 pevná, vázaná
Přečteno:           2020

Obsah:

Deníčkové zápisky kluka předškolního a ranně školního věku. Popisuje své nezapomenutelné životní události i všední trampoty, tak jak si je pravděpodobně skutečně zapsal. Alespoň styl vyjadřování a sloh by tomu věku odpovídal.

Ukázka:

Dneska jsme s paní učitelkou byli na exkurzi v trolejbusovým depu a byl to teda děsnej vopruz, a to mám trolejbusy ze všech těch vozítek nejraděj, protože vzadu houpou, a když jedou, tak vydávaj takovej zvláštní zvuk, jako by vrněly, ale tak jako elektricky, a to je dost dobrý, no ale koho zajímá, kde spí a jak často jim někdo kontroluje motor a podobně, třeba můj taťka tady na ty věci je, ten by z toho byl vodvařenej, toho by vodtam vůbec nemohli dostat, ale naše třída má teda úplně jiný zájmy, většina jsou blbý sportovci, no a pak jsem tam já a Martinka Jiříčková, no a vona je skvělá a já chodím plavat a hraju na klavír a vo trolejbusy sse nezajímám, pro mě je hlavní to, jestli to jede tam i zpátka, jestli to je prostě takový to klasický vobousměrný, nebo je to takový to divný, kdy to jede jenom tam a jezdí to pořád dokola a nemá to žádnou konečnou a říkaj tomu "vokružní", to je prostě proti přírodě, do toho bych dobrovolně nevlez, však to taky většinou jede na nějaký divný místa, třeba k tomu ústavu pro ty pošahaný děcka nebo tam, kde bydlí líšeňská babička, tak to asi nebude náhoda, že jo.



Hodnocení:        ★★☆☆☆

Chvilku mi trvalo, než jsem si zvykla na "dětský" styl vyjadřování, ale potom už se to dalo. Zpočátku mi to přišlo i zábavné, ale čím déle jsem četla, tím méně mě to bavilo. Spíš než malého kluka jsem za těmi řádky viděla otráveného puberťáka, kterého všechno štve, všichni ho prudí a nic ho nebaví. Čekala jsem něco trošku jiného: Svět viděný dětskýma očima. Ale byl to spíš výčet příkoří, která mu neustále všichni kolem působili.

Žádné komentáře:

Okomentovat