neděle 8. listopadu 2020

Medový perníček - do srdce chodníček

Autor:
                    Marie Kubátová
                                  Jindra Dvořáková
Vydání:                 Sláfka - 2007
Počet stran:        120
Vazba:                   pevná, vázaná s přebalem
Přečteno:             2020

Obsah:

Vzpomínky na život jedné z našich významných perníkářek, na její cestu k tvorbě perníčků a co pro ni znamenají. Dozvíme se také něco málo o historii medového pečiva a jako bonus recept na ten údajně nejlepší perník a návod na perníkovou chaloupku.

Ukázka:

Když připravuji těsto a vlévám do mísy med, mám v mysli radostnou píseň svých včel při jarních proletech, jíž vzdávají díky za přežitou zimu. Vidím pak jejich píli při snášení pylu a nektaru i radost ze života, když je hojnost květů.
Když válím těsto a vykrajuji různé tvary, jsem spojena neviditelnými pouty s předky a jsem šťastna, mohu-li při tom používat pomůcky - tvořítka o nichž vím, že pamatují dávné doby. Jakoby se mnou za válem stáli veselí perníkáři připravující své zboží na jarmarky a poutě.
Když prudce zavoníš, můj milý perníčku, vytažený z trouby, přenesu se v tu chvíli do dálných krajů, kde se rodí hřebíček, nové koření, kde rostou skořicovníky, a jsem ráda, že mohu vnímat kouzlo zemí, aniž bych tam byly.


Hodnocení:                ★★★★☆

Milé vyprávění, z nějž po celou dobu vyzařuje láska k perníku, uspokojení z práce a radost, kterou její perníčky všem dělají.

1 komentář: