neděle 12. ledna 2020

Mordy pod Špilberkem


Autor:
                Pavel Radovan
Ilustrace:          Vlasta Baránková
Vydání:              Doplněk 1994
Počet stran:      168
Vazba:                měkká - brožovaná
Přečteno:           1994

Obsah:

Soubor deseti kriminálních povídek odehrávajících se v Brně za první republiky. Podle všeho se mělo jednat o brněnskou verzi Panoptika hříšných lidí města Pražského. Ale přece jen tomu chybí jakási noblesa.

Ukázka:

Co to povídala mlékařka? Ferdinand znovu uchopil binokl a zaostřil pohled na Cilčina okna. Pokrývaly je mrazičí malovánky. Nad komínem ani vlásek. Divné, v tomhle čase!
Zápraží bylo pošlapané, jako by dveřmi prošla marškumpačka. Chodník neposypaný. Že by odjela do Přerova? Jezdívala tam přeci jen dvakrát do roka, na jaře a v prosinci, o velkých svátcích. Vždyť ani vlaky nevypravují, uvědomil si, psaly o tom noviny. Předevčírem naměřili třicet pod nulou.
Zorné pole náhle zatemnila postava v uniformě. Vachmajstr Měchura? Chyba lávky. Po chodníku rázoval vyčouhlý, mladý strážmistr a vedle něj... Růženka Lundová.


Hodnocení:            ★★★★☆

Kriminálky a detektivky nejsou můj šálek kávy, čtu je jen výjimečně. Po této jsem sáhla, protože se týká mého milovaného Brna. Jako jo, přečetla jsem je, docela se mi to líbilo, ale můj vztah k tomuto žánru to nezměnilo.

Žádné komentáře:

Okomentovat